20 Eylül 2006

... spiker ...

geçen gunlerde cnnturkte hava durumunu izliyorduk ailecek. spiker farklı bir giriş yapmak isterken şunlar yaşanmıştı " biz meteroloji uzmanları olarak zor donemlere giriyoruz cunku bu zamanlarda hava tahminleri yapmaz zorlaşıyor zira yaz ve kış gibi keskin hava hareketleri gormemekteyiz. bu yuzden 10-15 gunluk hava tahminleri yaparken zorlanmaktayız. uzun vadeli tahminlerde yanılmalar yuksek olmakta gecis donemlerinde. ama yine de biz hava durumu raporlarını size aktarıyoruz. gerci bizim size aktardıklarımız 3 gunu kapsıyor ama.. (brz sessizlik olur) istanbulda hava sıcaklıgı ... " yani butun giriş olayı bizimle alakasızdır, kendi mesleki zorluklarını bize aktaran meterolog (bole mi yazılır ne) olayı bize baglayamadan hava durumuna gecmiştir. bir nevi stres boşalması yaşandı sanırım ;)
hava durumunda yenilik aranması tartısılmıştı bi zamanlar ve sabit cumlelerden baska cumleler kurulması sakınca yaratıyor denmişti. mesela trtde biri soguk bir kış gecesinde " donsuz geceler diliyorum " diyince işine son verilmiş. demekki hava durumu , şişede durduğu gibi durmuyor (ıyyy)

3 yorum:

Emir Bey dedi ki...

hava durumu bu en önemli bülten atlanır mı hiç oğul?

Adsız dedi ki...

oo çok akademik bilgiler. mersi efendim.
misal ugün yağmır yapcaktı burda, ntv b,ile dedi..
ama yağmadı
ve olan bana oldu
şemsiye aldırdıım arkadaşlarıma rezil oldum, nolcak benim yıkılan haysiyetim?.

orçay dedi ki...

dün gece fırtına oldu yauu haberlerde falan cıktık antalyaca ;p