13 Eylül 2012

Doktordan temiz anlıklar - Mayısmak

04 Mayıs 2012
Vaka:
- Belenli ilköğretim okulunda şiddetli karın ağrısı
- Süt mü içmiş??
(vakaya varılır)
- Çocuğum süt içtin mi?
- Hayır
- Sabah ne yedin
- Yağlı eppek
- Bak süt içmedin değil mi?
- Cık
Bir amca - Doktor bey sen yeni mi geldin?
- 6 ay oldu amca da bi saniye bi çocukla konuşayım
- Ben seni hiç görmedimdi
Bir teyze - Lokum al evladım buyur
- Ahahh tamam sağolun
Bir amca - Benim de karnım ağrıyordu...
- Amca bi saniye ya..derse girdin mi yavrum bugün?
- Girmedim
Öğretmeni - Girdin ya Eda
- Mmm evet
- Kızım babanın adı ne
Amca - Ahmet babasının adı Ahmet
- Amca sen bi dur ya o söyleyecek
- Ali babamın adı
- Ahmet mi Ali mi?
- Ali ya
- Süt içmedin?
- Cık, içmedim...
Ali Bey - Doktor bey, Eda'nın sabah dondurma yediği görülmüş
- Eda? Dondurma yediğin yönünde söylentiler var doğru mudur?
- Ehhe evet
- Bize doğruyu, sadece doğruyu söyle evlad...

05 Mayıs 2012
Traktör kazası sonrası muayene;
- Kırık yok fakat diz bağlarınızda muhtemelen zorlanma ya da yırtık oluşmuş, yani sahalardan bir süre ayrı kalacaksınız
- Tarlalardan yani
- Ehheh yani herkesin sahası farklı tabi

11 Mayıs 2012
Kemer işi ekşın!
- Yağmur başladı.
- Evet, bu aralar çok dua ettik, dedi müftü.
- Dualar tuttu o zaman.
- Mevlam işte...(sessizlik)...
Bir süre sonra kaymakamlıktan TSMye dönerken,
- Doktor bey, yol kenarında takla atmış bi araç görülmüş fakat araçta kimse bulunamamış, çevrede arıyorlarmış şu an.
TSMye varır varmaz,
- Doktor bey, trafik kazasındaki kişi bulunmuş ve muhtemelen bilinci kapalıymış.
- (Macera lan!) Ambulansı hazırlayın, hemen çıkıyoruz.
Yağış şiddetini iyice arttırmıştır. Olay yerinde çamur içinde ters durmuş bir araba, etrafta jandarma ve halk bulunmaktadır.
- Hasta nerede?
- Adam yok, bulunamadı doktor bey
- Hastaneye o isimde giden biri olmuş mu?
- Aradık, gitmemiş oraya da
Yaklaşık 1 saat sonra aranan kişi TSMye çamurlu halde gelir,
- Kazayı yaptım sonra araçtaki laptopu değerli eşyalarımı aldım arka camdan çıktım, çevreden birkaç kişi geldi sakin ol dediler. Dedim ben sakinim siz sakin olun. Sonra köye gittim. İyiyim yani.
- İyi ucuz atlatmışsınız
- Bir öncesi daha kötüydü, o arabayla uçtum ben, 4. kazam bu
- İyi (daha önce de benzer şikayetler +)...

30 Mayıs 2012
- teyze geçmiş olsun neyin var?
- enkirem şakıyo yavrııım
- enkire neresi, uyuşuyor mu noluyor?
- ya ya bak hura hura şakıyo
- şura mı ağrıyor?
- vuuu anam anam anam
- ne zaman başladı bu?
- Allah sizden razı olsun yavrıım, rahatsız ettik yavrıım
- görevimiz teyze de ne zaman başladı onu söyle sen
- akşam nemazını kıldımıdı başladı
- yani bir saat felan önce mi oluyor o ne zaman oluyor?
- ya ya hindi hindi başladı geldim yavrım
- bulantın kusman oldu mu, akşam yemeği yedin mi?
- bi gün höşmerim yemeye gelin yavrıım
- tamam teyze bi şunu çözelim, sohbete geçeriz. ne yedin akşam?
- eh işte bıcımıcık yedim
- bıcımıcık??
- bıcımıcık bıcımıcık...
ya: hayır
enkire: burası
hindi: şimdi
şakımak: ağrımak
bıcımıcık: çok az
debenlemek: yavaş yürümek
iyatrak: derme çatma
bu bölgede yaygın sorulan bir soru,
- bacağımda damar bingeşti tohtor bey, nedendir o?
- öyle bir şey olamaz, damarlar olduğu yerde durur.
bingeşmek: üst üste gelmek
oğlan eşi: karın sarkması(?)

Hiç yorum yok: